Ung Filharmonis høstsamling er over for denne gang.

Årets høstsamling for Ung Filharmoni ble avsluttet forann et smekkfult Oslo Konserthus torsdag 27. september, der både Magnar Åms bestillingsverk og Sjostakovitsj nr 10 ble spilt av rundt 160 musikere fra Ung Filharmoni og Oslo-Filharmonien.

Det var en glad gjeng som kunne gå velfortjent løs på marsipankaken når det hele var overstått. Musikerne fra Filharmonien virket ikke mindre fornøyde – «årets høydepunkt», kom det fra én.

Uken har flydd avgårde, og årets Ung Filharmoni er allerede over – men snart er det i gang igjen. Allerede 1. oktober åpner søknadsportalen til Ung Filharmoni 2019, og i desember starter prøvespillene. Mahlers symfoni nr. 1 står på planen. Tusen takk for nå – vi håper å se mange kjente fjes igjen til neste år!

Les flere oppdateringer på Crescendos Facebooksider