To nye unge musikere er valgt ut for Crescendo 2020

I mai hadde vi gleden av å bekjentgjøre at vi har tilbudt plass i Crescendo Mentorprogram til cellisten Sandra Lied Haga og tubaisten August Schieldrop.

Sandra begynte å spille cello som 3-åring og har allerede rukket å vinne flere priser, være solist med en rekke orkestre og dele scene med store musikere i inn- og utland, og hun regnes som en av Skandinavias ledende unge cellister.

August blir et kjempespennede tilskudd til Crescendo-familien: Han er nemlig den første blåseren som er tatt opp i programmet!

Han har bakgrunn fra korps og musikklinje, og studerer i dag ved Norges Musikkhøgskole. Han er allerede en aktiv solist og orkestermusiker, men det var nok gjennom sitt brilliante og musikalske spill i NRKs Virtuos-konkurranse i 2018 at han virkelig fikk alles oppmerksomhet.

Vi ønsker Sandra og August hjertelig velkommen til Crescendo!