Debuterte i Royal Festival Hall

16. mars 2019 sto Crescendo-solist Sonoko Miriam Welde på scenen i Royal Festival Hall i London. Sammen med Royal Philharmonic Orchestra (RPO) fremførte hun Bruchs fiolinkonsert.

Sonoko har tidligere spilt denne konserten med RPO som en del av deres turnéprogram i 2018, men dette var første gang hun opptrådde i Royal Festival Hall.

–Det var strålende å oppleve Sonoko med RPO! Hun fremsto med en autoritet og et musikalsk nærvær som skapte begeistring og åpenbart nådde frem til så vel publikum som til musikerne i orkesteret, sier Stephan Barratt-Due, som var til stede i salen under konserten.

Sonoko selv var fornøyd etter opptredenen.
–Det var veldig stort for meg å spille i en fullsatt Royal Festival Hall med et så bra orkester som Royal Philharmonic Orchestra. Det var gøy å få gjøre det med Bruchs fiolinkonsert som jeg er veldig glad i, uttaler Crescendo-solisten.

Hun begynte 2018-2019-sesongen med Mendelssohn fiolinkonsert på turné med Bournemouth Symphony Orchestra, og Sibelius fiolinkonsert med Han-na Chang og Trondheim Symfoniorkester. Hun har også nylig fremført Samuel Barbers fiolinkonsert med sammen med dirigent Joshua Weilerstein, først med det sveitsiske Orchestre de Chambre de Lausanne og så nå i februar med Oslo-Filharmonien i Oslo Konserthus.